• Дата

«Wprost» публікує спростування стосовно порушення особистих прав Фундації «Відкритий Діалог»

06.10.2016 Фундація «Відкритий Діалог» уклала мирову угоду з видавництвом (Видавничо-рекламне агентство ТОВ «Wprost»), тодішнім головним редактором (Сильвестром Латковським) і одним з авторів (Віктором Батером) статті під назвою «Лобісти олігарха» за лютий 2014 р., що з'явилася тоді у тижневику «Wprost». Вона знаменує собою закінчення процесу, в якому Фундація виступала в суді проти тижневика через публікацію матеріалу про її ймовірні зв'язки з «олігархом з Казахстану».

Мирова угода по процесу, в якому Фундація «Відкритий Діалог» виступала проти Видавничо-рекламного агентства ТОВ «Wprost», видавця «Wprost», Віктора Батера – автора статті і тодішнього головного редактора журналу – Сильвестра Латковського, була підписана після того, як суд запропонував сторонам проведення медіації. В рамках укладеної угоди «Wprost» зобов'язався опублікувати спростування неправдивої інформації, що міститься на статті. Воно вже опубліковано під обома електронними версіями статті на наступних сайтах:
https://www.wprost.pl/435428/Lobbysci-oligarchy
https://www.wprost.pl/436103/Polscy-politycy-na-uslugach-kazachskiego-oligarchy

Спростування також було опубліковано у попередньому номері тижневика в друкованому вигляді.

Стаття у «Wprost» за лютий 2014 року була опублікована під час піку діяльності Фундації «Відкритий Діалог» на підтримку Євромайдану в Україні. Ставлячи під сумнів незалежність Фундації (за допомогою неправдивої інформації), вони перешкоджали її співпраці з середовищем польських політиків та інших неурядових організацій.

В ході судового розгляду встановлено, що частина матеріалів, на основі яких була підготовлена стаття, які видавалися як плід міжредакційної співпраці, насправді були службовими довідками російських і українських спецслужб часів правління Януковича.

Видавничо-рекламне агентство ТОВ «Wprost» виконало вимоги мирової угоди у повному обсязі у зазначені строки 7 днів з моменту її укладення, ще до надання їй юридичної сили судом.

Таким чином, мирова угода і спростування завершують правовий спір, який почався з письмової вимоги Фундації усунути порушення особистих прав, і наступний за ним позов проти видавця, головного редактора і автора.

Спростування майже у повному обсязі відповідає очікуванням Фундації, тому Фундація «Відкритий Діалог» сприймає цю справу як вагому перемогу. Фундація відмовилася від фінансових претензій, які спочатку були задумані як додатковий інструмент для тиску на видавця.

У статті повідомлялася неправдива інформація щодо початку діяльності та джерел фінансування Фундації. Вона багаторазово використовувалася недоброзичливцями Фундації з метою, окрім іншого, блокування співпраці та фінансування її діяльності потенційними спонсорами.

Справу вели Пауліна Кутжебка з адвокатського бюро «Свєца і Партнери» та адвокат Войцех Монджицьки.

Читати:

  1. Мирова угода і текст спростування
  2. Спростування, опубліковане в друкованому виданні тижневика
  3. Прес-реліз Фундації про публікацію спростування

Читати також: